tom-in-tanzania.reismee.nl

New chapter! New goals!

Zo, we zijn weer terug in het gestreste Nederland! Nou voor mij geen stres meer! Ik ga 't mooi op de African Style doen :) Dat gaat vast wat problemen op leveren :P Maarja probleem? Poar'neem'n! Afgelopen maandag ben ik vanuit Zanzibar vertrokken met de gedachte dat ik een reis van 28 uur voor de boeg had. Maar toen ik op Kilimanjaro Airport aankwam om ongeveer 18:00, kreeg ik een super leuk bericht! Ik was namelijk aan het inchecken, toen zij me vertelde dat ik eerst naar Dar Es Salaam vlieg, daar een uurtje moet wachten en vervolgens rechtstreeks naar Amsterdam vlieg! Vooraf was het schema, eerst naar Dar Es Salaam, daar vijf uur wachten, dan naar Nairobi twee uur wachten en dan de vlucht naar Amsterdam! Dusja dat was een meevaller! Meestal is het andersom.... vertraging, vertraging en nog eens vertraging.. Helaas voor moeders kon ze nu geen mensen kijken op Schiphol :P Naja de afgelopen week in Zanzibar was genieten! Wat leuke activiteiten gedaan. Maar sommige momenten ook verveeld en gedacht: "Ja ik ga liever gewoon lekker naar huis"! Er was niet heel veel te doen en qua jeugd die er rond liep viel het ook mee. Maarja al met al heb ik er wel van genoten. Ook nog m'n twintigste levensjaar ingegaan daar, dus helemaal top! Om nu thuis te zijn vind ik echt heerlijk! Alles weer lekker normaal en dingen zelf in de hand hebben :) Dat was in Tanzania namelijk niet altijd het geval. Gister m'n eerste werkavondje alweer gehad! Weer lekker de straten onveilig gemaakt in de spareribs auto! Ik kijk terug op een super ervaring met leuke en minder leuke kanten. Maar aangezien ik positief ingesteld ben en ik, om me goed te voelen het meest aan positiviteit heb, kijk ik daar naar! Vrijwilligerswerk op het zelfde project zou ik niet gaan doen. Maar misschien op een ander project en een ander land! Het liefst in Azië denk ik dan. Maar voor nu, gaat mijn voorkeur toch echt uit naar gewoon reizen en dingen bezoeken! Hoewel het nu ook leuk was om met de locals om te gaan en je dichterbij de cultuur kwam. Over anderhalve week gaat eindelijk m'n nieuwe avontuur beginnen! Na twee jaar langer de havo gedaan hebben, ga ik nu Sportkunde studeren. Zo, hier ben ik aan toe haha. Ik heb er zin in en begin de eerste week met de introductieweek! Dus ik ben benieuwd!

Iedereen bedankt voor alle leuke en lieve berichten! Ik vond het erg leuk om te lezen!

Misschien dat ik mijn schrijversavontuur voortzet maar dat zullen jullie vanzelf merken!

Voor de laatste keer....

Tutaonana!

Reacties

Reacties

Diana

Tom wat fijn dat je weer heelhuids terug bent.
Ik heb genoten van je avontuurlijke verhalen en mooie foto's.
En natuurlijk nog van harte met je 20e verjaardag.
Succes met je opleiding????

Alda

Leuk om je verhalen te mogen lezen. Het ga je goed Tom en succes met je nieuwe opleiding!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active