tom-in-tanzania.reismee.nl

Do what is easy and your life will be hard, do what is hard and your life will become easy.

Mambo! 

Daar zijn we weer! Allereerst weer bedankt voor alle leuke reacties! Inmiddels ben ik wel zo'n beetje gewend aan hoe alles gaat hier. Afgelopen zondag ben ik samen met Emma en Roos op safari geweest. De wekker ging al om 6:00 dus dat was lekker vroeg. We werden opgehaald met een grote Jeep en moesten eerst twee uur rijden voordat we bij het park Tarangire aankwamen. Eenmaal bij het park aangekomen ging het dak van de Jeep open, zodat we alles goed konden zien. En toen de zon ook nog eens begon te schijnen waren we er helemaal klaar voor! The Big Five is het vandaag niet geworden helaas. Maaaarrr we hebben wel heel veel dieren gezien. Zoals: een nijlpaard, cheeta's, leeuwen, olifanten, giraffes en ja noem maar op... Het was een geslaagde dag en we hebben een aantal mooie foto's kunnen maken! Maandag had ik een team-meeting met de staff van The Future Stars Academy. Verder nog naar Swahili les geweest en vroeg naar bed gegaan. Dinsdag hadden we afscheidslunch voor Gloria en Björn. Verder niet heel veel gedaan die dag. Woensdag was de dag van verandering, eindelijk...  Ik had in de ochtend een meeting met Alfred, de oprichter van The Future Stars Academy. We hebben besproken wat ik kan betekenen voor de Academy en heb wat taken gekregen. Eindelijk voel ik me nuttig haha. De komende twee weken ga ik op maandag samen met Thomas, een andere coach van The Academy, de trainingen voor onder-17 doen. Verder heb ik de opdracht gekregen om één van de junior coaches te promoten  aan de hand van een filmpje. Dus daar kan ik op de dinsdag aan werken. Op woensdag ga ik in de ochtend aan de crowdfunding werken en in de middag een school bezoeken om training aan te geven. De donderdag stelt tot nu toe niet heel veel voor. Waarschijnlijk helpen met shirtjes wassen en opvouwen. Dus mam.. als ik thuis ben scheelt 't je weer werk! ;) Op de vrijdagen zal ik in de ochtend de juniorcoaches een les geven hoe zij een training kunnen opzetten en de manier van coachen. Dit doe ik weer samen met Thomas, omdat het vertaald moet worden in het Swahili en zo goed ben ik nou ook weer niet ;p. De coaches lesgeven in de manier waarop ze kunnen coachen is misschien iets uit de comfort-zone.  Verder heb ik afgelopen week niet veel gedaan, wat het 'hard' maakte. Aankomende weken heb ik wel wat te doen en een uitdaging voor me. Dus dat maakt het makkelijker. vandaar de titel! Ik ben hier overigens ook gekomen om lekker uit deze zone te stappen dus helemaal top! De weekenden ben ik lekker vrij en kan ik activiteiten gaan doen met de andere vrijwilligers. Aankomende zaterdag gaan we de Kilimanjaro beklimmen tot aan het eerste kamp! Super vet! Ben benieuwd, Go Pro mee en wat mooie foto's maken!  

Oh en voor als iemand me heeft geprobeerd te appen Mn andere nummer doet t niet meer. Heb een Afrikaans nummer nu dusja vandaar dat ik niet reageer. :)

Tot de volgende blog! 

Kwa heri! 

Reacties

Reacties

Bertina

Hoi Tom
Leuk om je verhalen te lezen
Pas goed op jezelf

Dikke kus vanuit t´veen

Diana

Hey Tom,
Wat een mooie foto's weer.
En geweldig dat je hun taal gaat leren.
Knap hoor????
En wat een geluk dat je moeder straks hulp met de was heeft hahahahaha.
Veel plezier en succes weer en ik kijk weer uit naar je nieuwe verhalen.

Groetjes Diana

Willem

Hi Tom, hoe gaat ie? Man man wat kun jij schrijven, het lijkt wel een spannend boek. Super dat je dit bent gaan doen en al die levens wijsheid die je opdoet. Daar zul je je hele leven profijt van hebben wereldburger. Heel leuk om alles te lezen en het te volgen. Ondertussen blijft het hier ook prachtig weer, volgende week ruim 30 graden. Dus Nederland gaat puffend en sommigen, klagend de week door.
Geniet ervan en tot de volgende mail.
Groetjes Willem

Menno

Yeeeeeeeees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active