tom-in-tanzania.reismee.nl

Kilimanjaro, Hotsprings and Lake Natron! 2.0

Mamboooo!

Zo dat ging allemaal een beetje verkeerd de laatste keer. Net zo'n mooi verhaal geschreven en druk op plaatsen, plaatst tie maar twee zinnen! Dus Willem 't ligt niet aan jou ;). Nou laat ik maar eens beginnen met de Kilimanjaro die ik vorige week zaterdag 21 juli met Roos, Michelle, Laura en Magdalena gelopen heb. Of Naja niet tot de top helaas, maaaar wel tot het eerste kamp! We hebben de Machame route gelopen, dwars door het regenwoud heen. Het was hartstikke mooi en diep respect voor de gidsen die met grote bepakkingen de berg opklimmen. Die wanneer je naar de top zou gaan al je benodigdheden dragen. Ondanks dat het een erg mooie wandeling was, zou ik als ik de kans creëer de volgende keer toch echt in één keer naar de top willen! De dag na Kilimanjaro hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Lekker een burger wezen eten in Arusha town en dat was 't wel zo'n beetje. Maandag heb ik na een lange middag wachten meegedaan met de training van jongens onder de 17. Leuk om een keer mee te maken! Dinsdag ben ik naar een school geweest en een wedstrijd gekeken tussen twee scholen. Na weer een lange tijd gewacht te hebben kwam eindelijk de school aanzetten waar we op zaten te wachten. Het was erg leuk om te zien hoe de kinderen een doelpunt vierden! Lekker zingen en springen haha. Woensdag ben ik naar een ander project geweest genaamd Afroplan. Hier ben ik samen met Mariëlle heen gegaan die daar de komende tweeënhalve nog actief zal zijn als vrijwilliger. Wat kunnen kinderen blij zijn met voor ons iets kleins zeg. Je blaast een strandbal op en ze zijn helemaal happy. Het was een leuke dag en leuk om een keer mee te maken. Donderdag ben ik, met de zelfde groep waar ik naar de Kilimanjaro geweest ben, naar de hotsprings geweest. Poeh wat een plaatje zeg. Echt heel mooi en lekker hot natuurlijk :). 'S avonds zijn we met de groep naar 'viavia' geweest om te gaan stappen. Heerlijke muziek draaide ze en ff de African dans pasjes geleerd. Vrijdag had ik gelukkig een day-off en kon ik lekker uitslapen :). In de middag ben ik samen met een coach van the Future Stars naar zijn dorp geweest, waar hij altijd training geeft aan de kinderen die daar wonen. En heb ik dankzij Willem en Henk & Betty wat ballen en pionnen voor hem kunnen kopen. Hier zijn hij en de kinderen erg blij mee en kunnen ze nu tenminste echt voetballen! Bij deze Hartstikke bedankt! Zaterdag en zondag zijn we met een groep van zeven naar Lake Natron geweest. Na een lange rit van ongeveer zeven uur en een heerlijke African massage kwamen we net voor zonsondergang aan. We zijn nog even snel naar t meer gegaan en hebben kunnen genieten van de zonsondergang. De volgende dag zijn we naar de watervallen geweest en hebben we heerlijk gerelaxt. Maandag ben ik rond 11 uur met de pikipiki drie pinautomaten afgegaan en uiteindelijk gelukkig kunnen pinnen. Toen heb ik heerlijk chappati's gegeten en ben ik naar het kantoor gegaan. Waar ik een Ajax shirtje kreeg! Héhé dat werd tijd Hahah, misschien handig om te weten, iedereen van de Future Stars draagt Ajax kleding. Uiteraard hoor ik het dan ook te dragen! Maarja heeft niet echt zin hè als je 't in de laatste week van je vrijwilligerswerk krijgt ! :P #Africantime. Morgen en donderdag nog m'n laatste dagen op het project, vrijdag naar de Masaai Village en dan zaterdag heerlijk een weekje naar Zanzibar en goed genieten van de mooie stranden daar. Nou hopelijk plaatst tie em nu wel en anders ben k dr klaar mee :)

Foto's staan bij het kopje foto's. Opzich logisch :) ;P


Tot de volgende!

Kwa herini!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active