tom-in-tanzania.reismee.nl

Mzungu! Mzungu!

Habari!

Nzuri!

Allereerst asante sana voor de lieve berichtjes! Doet me goed :) Nou de eerste twee trainingen zitten erop. Afgelopen woensdag ben ik met Juma -een speler van de Future Stars under 17, die een voetbalcoach wil worden- naar een school geweest waar we voetbaltraining gegeven hebben. Toen we bij de school aankwamen moesten we eerst anderhalf uur wachten tot dat de pauze voorbij was. Een aantal kinderen kwamen meteen naar me toe, groetten me en voelden aan m’n haar hahaha. Een soort van luizencontrole leek het ;P Er waren er ook een aantal die me boos aankeken en mzungu riepen. Mzungu betekent blanke en ik dacht dat ze het negatief bedoelde. Na ‘t aan een aantal verschillende mensen gevraagd te hebben waar ik mee werk, blijkt het wel positief bedoeld te zijn. Nou ook al zeggen ze dat het positief is, ik geloof er geen zak van haha. De training zelf stelde niet heel veel voor maar ik heb wat mooie foto’s kunnen maken dus daar ben ik blij mee. Op de terugweg heb ik voor het eerst op de ‘piki piki’ (een motor) gezeten. Iedereen raadde me aan dat niet te doen, omdat het gevaarlijk kan zijn. Nou ik vond het hartstikke leuk hahah, beter dan in een volgepropte dala dala zitten. Donderdag zijn we met de coaches van The Future Stars naar lake Duluti geweest en hebben we wat team-building oefeningen gedaan. Ik denk dat het erg nuttig is geweest. Verder ben ik in de middag naar de Masai market geweest met Emma. Pff wat kunnen ze daar opdringerig zijn zeg haha, maar zeker ook heel vriendelijk! Karibu rafiki! Vandaag was de tweede training op een school. We verzamelde op het kantoor, waar ik anderhalf uur heb zitten wachten tot we eindelijk gingen. Tjaa African time.... vervolgens ben ik met drie andere coaches wat gaan eten en hebben we volgens mij zo’n twee uur in een dala dala gezeten om op onze plaats van bestemming te komen. Vandaag mocht ik bepalen wat voor oefenigen we gingen doen en gelukkig had ik wat oefeningen op papier gezet in Nederland . Dus was ik al een beetje voorbereid. Helaas had de school geen ballen beschikbaar dus moest ik ‘t doen met tikspelletjes en loopoefeningen. Volgens mij hadden ze de oefeningen nog nooit gedaan en vonden ze het erg leuk om te doen! Het verschil met Nederland is hier zo groot. De kinderen hier zijn al blij wanneer ze kunnen sporten en iets met z’n allen kunnen doen. En wij klagen al wanneer er een vlekje op onze voetbalschoen zit, over een polletje in ‘t gras of als de bal te zacht is. Zo mooi om te zien dat ze genieten met de dingen die ze hebben. Daar kunnen we nog veel van leren. Of laat ik voor me zelf praten ;) dat heeft indruk op me gemaakt en kan een belangrijke les zijn. Morgen gaan we (de vrijwilligers in het huis) misschien naar ‘t zwembad, als het lekker weer is. En dan zondag naar Tarangire voor een day-safari! Ik heb dr zin in! Wat de planning voor volgende week is, weet ik niet dus dat vind ik wel erg vervelend. En na het een aantal keren gevraagd te hebben, nog steeds geen duidelijk antwoord gehad. Ik weet dus nog steeds niet waar ik aan toe ben. Maarja komt vast goed! Eerst maar eens genieten van het weekend! :) Zo, nu wel weer genoeg verteld voor vandaag haha.

Geniet van m’n verhaal!

Kwa heri!

Reacties

Reacties

Wilna

Hoi Tom,

Leuk om op deze manier je avonturen te volgen. Nog heel veel plezier toegewenst.

Groetjes uit Ede

Greet

Wat spannend allemaal Tom, mooi weer gegeven , geniet van alles wat je tegen komt. Maar pas goed op jezelf . Groetjes uit Renswoude

Diana

Tom wat vertel je het weer mooi.
Geniet van je weekend en veel plezier op safari.
En hopelijk snel duidelijkheid voor wat je volgende week gaat doen.
Groetjes

Betty en Henk

Mooi verhaal Tom en laat het maar gebeuren.Geniet van alles.

Robbert en Denise

Mooie verhalen al Tom! Genieten van jouw vertelkunsten! Ook mooi dat jij iets van een situatie kunt maken zonder hierop voorbereid te zijn (zonder ballen, voetbal geven^^) je bent een topper en we kijken uit naar je volgende stories!
Liefs en dikke kus

Lieke, Lia, Elle - team VW

Hoi Tom. Haha, ja, African time he. En niet bepaald gestructureerd zoals in Nederland. Dat is vast even wennen. Maar wat leuk dat je nieuwe oefeningen in hebt kunnen brengen: zullen ze vast leuk gevonden hebben! Leuk om zo mee te kunnen genieten met je avonturen! We zijn nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Veel succes & plezier nog!

Menno

Maatjeeeee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active