tom-in-tanzania.reismee.nl

De eerste indrukken ??

Mambo!

Zo, de eerste drie dagen zitten er alweer op! Na een lange vliegreis werd ik warm ontvangen door Sia (mijn supervisor) op het vliegveld van Kilimanjaro. Na m’n visum geregeld te hebben zijn we met de auto naar de lodge gereden waar ik verblijf de komende weken. Hier heb ik meteen kennis gemaakt met de andere vrijwilligers en zijn we wat gaan eten bij een local restaurantje. Maandag ben ik met Sia naar Arusha geweest met de ‘dala dala’ om geld te pinnen en een simkaart te kopen. De dala dala is een busje dat echt letterlijk wordt volgepropt met mensen. Steeds wanneer ik dacht: “Nou nu past er echt niemand meer in”. Kwamen er weer mensen bij ?. Wat een verschillen met Nederland zeg pfff. Arusha zelf was erg druk en chaotisch, maar wel leuk om te zien. Het engels is nog wel ff een struggle op ‘t moment. Bijvoorbeeld wanneer ik wil zeggen: “ik kijk m’n ogen uit”. Dan kan ik zeggen a la Louis van Gaal: “I’m looking my eyes out”!Natuurlijk zeg ik ‘t niet echt op deze manier maar het vinden van de juiste woorden is nog wel lastig soms.Vandaag m’n eerste dag op ‘t kantoor gehad en informatie gekregen over de trainingen en visie van de academie. Morgen voor ‘t eerst training geven aan de jongeren van 16 jaar. Helaas niet de kleinere kinderen van 8,9 of 10 jaar. Die hebben op ‘t moment vakantie. Dus dat vind ik wel jammer, maarja is niet anders.

Ik moet nog ff m’n plekkie vinden maar hopelijk na het geven van een aantal trainingen heb ik deze gevonden.


Tutaonana!

Reacties

Reacties

Jan en Willeke

Wat leuk om je blog te volgen Tom .. we hopen dat jij je draai snel zult vinden en dat engels komt ook vast en zeker goed ?? veel succes en plezier met de trainingen die je gaat geven ennuh wij kijken al weer uit naar jou volgende blog ???groetjes van ons! !

Betty en Henk

Ha Tom.........geweldig om dit te lezen. Veel succes met de trainingen. Dat gaat vast lukken! Maak veel foto's en geniet van alle indrukken.
Groet van ons

Alda

Hallo Tom, die overgang van het georganiseerde Nederland naar Afrika, ja dat is wel effe wennen. Gaat je vast lukken. Succes met je eerste trainingen! Groetjes Alda.

Debby en Gert

Leuke blogs Tom! , hoop dat je het er erg naar je zin gaat krijgen, veel plezier en we kijken regelmatig voor meer verhalen(je kan ook nog schrijver worden je verteld erg leuk :) groetjes van ons x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active